Leveranser och returer

LEVERANS INFORMATION 

Paket skickas med Posten eller UPS .Du aviseras via sms,var noga med att ange rätt postnummer och mobilnummer vid order.

OM skada upptäcks senare skall detta anmälas till Adamsbro inom max 5 dagar efter mottagen leverans.Ange då ditt sändningsnummer samt kontakt uppgifter och foto som styrker leveransskada till info@adamsbro.se

LEVERANSTID 

Alla beställningar skickas med Postnord eller UPS när det gäller utlands beställningar .Vi har eget lager, och våra normala leveranstider är 2-3 arbetsdagar.

OM det skett försening av din leverans ( utan att vi meddelat om längre leveranstid) så ska du kontakta oss via e-post:info@adamsbro.se

FRAKTKOSTNAD SVERIGE

Fraktkostnaden inom Sverige är 79:- kr vid beställningar under 1000:-.Denna kostnad specificeras innan du utför din betalning.

Vid beställningar över 1000:- kr har du alltid gratis frakt .

FRAKTKOSTNAD NORGE  

Fraktkostnaden till Norge är 199:- kr vid beställningar under 1500:-.Denna kostnad specificeras innan du utför din betalning.Eventuellt kan extra kostnader tillkomma vid leverans till Norge.

Mer information hittar du här: http://www.toll.no/no/netthandel/

Finland

Fraktkostnad till Finland 199:- kr vid beställningar över 1500:- kr har du alltid gratis frakt .

LEVERANS TILL ÖVRIGA LÄNDER INOM EU. 

Fraktkostnaden till EU-länder är 20 € vid beställningar under 150 €.Vid beställning över 200 € frakt fritt.

LEVERANS TILL ÖVRIGA LÄNDER

Kontakta oss på : info@adamsbro.se

GARANTIER Våra leveranser är fullt försäkrade. Det är viktigt att du som kund kontrollerar mottagen vara så ingen skada har skett i leveransen. Skulle fallet vara så ber vi dig anmäla sett direkt vid mottagande så ()kan ta med vara tillbaka. Upptäcks skadan senare skall detta anmälas till Adamsbro inom max 5 dagar efter mottagen leverans. Skulle eventuell skada uppstå senare som tex spricka i betongskivan ber vi dig att att kontakt oss. Detta skall ej ske därför vill vi tillgodose fallet. Gäller det skada/ovanlig förslitning på annan vara ber vi er också att kontakta oss. Reklamationsrätten är 3 år.

ÅNGERRÄTT Din ångerrätt gäller under 14 dagar och skall meddelas oss via e-post på info@adamsbro.se.

I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig.Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan. Du har ingen ångerrätt om förseglingen brutits på en vara. När du utnyttjat din ångerrätt: Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den.Du får inte använda den,men naturligtvis försiktigt undersöka den.Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.

RETUR Så här gör du en retur:

1. Kontakta vår kundtjänst via mail :info@adamsbro.se eller på telefon och be om en returfraktsedel.

Du kan som alternativ fylla i Konsumentverkets standardformulär för att uttöva din ångerätt. Standardformuläret kan du ladda ner här. Var noga med att uppgifterna är korrekta och tydliga.

2. Förpacka varan ordentligt, använd den ursprungliga produktförpackningen samt ett skyddande transportemballage, likvärdigt det som varan levererades i till dig. Glöm inte att packa i retursedel.

3. Returnera varan till Adamsbro med hjälp av den returfraktsedel ni fått skickad till er.  När du utnyttjar din ångerrätt står du som kund alltid för returfrakten. Returfrakten justeras i samband med återbetalningen av dina pengar. Returer sker vanligtvis på samma sätt som varan transporteras till er. Undantag kan ske om ni önskar att returnera enbart en del av er beställning.  Återbetalning görs så snart som möjligt och senast inom 14 dagar från det att vi mottagit och registrerat din retur på vårt lager.

REKLAMATION Vi garanterar att de varor som skickas från oss är hela och felfria varor. Skulle någon skada skett under leveransen ber vi dig kontakta oss så står postombud för reklamationskostnad och vi tillhandahåller ny, felfri vara.

KONTAKT & RETURSÄNDNING Adamsbro Norra Sjöbogatan 56  50643  Sverige